سفارش تبلیغ
صبا ویژن
موج برتر

نوشته شده توسط:   پیمان آریایی  

پنج شنبه 86 فروردین 30  7:5 عصر

سلام دوستان هفته آینده آبگیری سد سیوند آغاز خواهد شد و آثار تاریخی بیشماری از جمله شهر بزرگ و تاریخی دوره هخامنشی نیز در زیر آب مدفون میشود .
 باستان شناسان با کاوشهای جدید متوجه شده اند که تنگه بلاغی که پاسارگارد و تخت جمشید را به هم متصل می کنید دارای تمدن ویژه ای بوده و لازمه تا آثار مدفون شده در این ناحیه مورد کاوش قرار گیرد .
رطوبت ناشی از دریاچه سد سیوند بنا بر اعلام رسمی مسئولین بناهای تاریخی تخت جمشید به مرور زمان موجب تخریب دو مجموعه تاریخی بین اللملی می شود و در واقع از الان مشخصه که این بناهای فرهنگی که شهرت جهانی داشته و جزو میراث فرهنگی دنیا هستند در اثر ندانم کاری مسئولین تخریب و تمدن چندین هزار ساله ایران ویران خواهد شد .
شاید بدانید که اخیرا استوانه گلی منتسب منقوش به پیام کوروش کبیر پیدا شده که هم اکنون از طرف سازمان ملل ترجمه و به عنوان منشور حقوق بشر در نظر گرفته شده است .
ما جوانان ایرانی برای حفظ هویتمان باید به پا خیزیم و در برابر محو شدن تمدنمان عکس العمل نشان دهیم .
اعلامیه پست قبلی را هم مطالعه نمائید و به جمع مدافعین کوروش عدالت گستر بپیوندید .

مهرتان پاینده و اهورا مزدا نگهدارتان
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
متاسفانه با خبر شدم سد سیوند علی رغم مخالفت گسترده داخلی و بین المللی آبگیری و آثار تاریخی و تمدن ایران در زیر آب مدفون گردید .


 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
 
شنبه 103 اردیبهشت 1
امروز:   2 بازدید
دیروز:   1  بازدید
فهرست
پیوندهای روزانه
آشنایی با من
موج برتر
مدیر وبلاگ : پیمان آریایی[14]
نویسندگان وبلاگ :
پریا
پریا[0]

لوگوی خودم
موج برتر
اوقات شرعی
حضور و غیاب
لینک دوستان
آوای آشنا
آرشیو
اشتراک
 
طراح قالب
www.parsiblog.com